Xalxboomorgol : Xalx boo morgol tuxai hamtadaa yariltsatsgaay

Xalx boo morgol tuxai hamtadaa yariltsatsgaay

xalx boo morgoliin tuxai hamtadaa yariltsatsgaay
start=25921 , cViewSize=50 , cPageCount=520

Сэтгэгдэл: 25971-с 25922-25971 харуулж байна

null
bvrged (зочин)

sain uu ene bolokiig neegdsneesn meddeg endees bagsh gedeg hvnteige uulzaj blaa ergeed 3 jiliin daraa harhad haramsaj bn micheele chinii sain tanidag hvn minii bagch bolsiim bi udahgvi zairan bagsh nariin talaar bvgdiig bichih bolon hvleej baigaarai udganuud mini owgdoo ulaach hvnl awch yawdag shvv.bitgii huurtaara

ouyk (зочин)

Nadad tyslaach saihan hvch chadaltai halh buu bna yy helj uguuch.mun asyyhzvil bnaa.ydgan dari ehiin syydal zaya ni uur bdagyy uuruuruu ongod tenger uwug beebsee dyylgah gej bgaa ymaa yun deer anhaarbal beer be xubulguu uguuch

burged-d (зочин)

Бүргэдээ шудрага байх үүднээс зайран багш нарын талаараа бүгдийг бичээрэй бусдад нь ч бас сургамжтай шүү. болуул утасны дугаараа үлдээгээрэй асуух зүйлс байна.

itgel aldrab (зочин)

sain baitsgaan uu ongo tengertei ugtaa vndestei geed svr duuliantaigaar ugaa absan bolobch yamarch medremj yamarch tasrah geechiig ni medersengvi osoltgvil hooloi oorchilogdoh yum shunaliin deb bolson bagsh deer 2-3 jil bailaa og gesen bolgoniig ni ogloo ogsonii hereer hanaj tsadahgvi ulam ihiig abah gelee uram itgel 2 baihgvi bolood oor hvn haij bgaad zairan bagshtai bolloo bas l yalgaa bhgvi mongo togrog neheed baih yum bi sayatan bish tegeed ch ted hvneer tejeelgeh yu hiisendee ingej hvnees yum neheed bdag yum bgaa yum durgvi hvreed baih yum Svvldee oortoo itgel aldarch bna bi er ulaagch boloh esgvi baih gej bodood oor hvnees asuusan boloh estoi geed baih yum odoo ingeed hen ch bish bolood suuj bna Udgan zairanguud gadnaasaa burhan tsaraitai bug chotgor bdag bololtoi anh bi hicheen saihnaar bodoj ger orniihoosoo zoron baij ugaa ablaa daa odoo tegeed hend heregtei hets hengereg bailgaad bgaa yum huyag hend heregtei yum baij l bna 5 jil hadgallaa yah estoi yum bgaa yum bvv medee Ingej hvnii itgel setgeleer togloj bolohgvi shvvdee Zarim udgan zairan zvgeer neg hiirheld abtsan bdag yum shig bna Zvgeer l hudalaa garuud

Bvrgeded-itgel aldrab (зочин)

sain bna uu chamd bas nadad tohioldson shig iimerhvv zvil tsohioldson baih gej bodoj bna er ni seremjlvvleh heregtei yum shig nad sanagdlaa

Баагий (зочин)

Итгэл алдрав-д
Сайн байна уу? Чамд тохиолдсон шиг зүйл олон олон өөр хүмүүст тохиолдож ажил амьдрал, эрүүлмэнд, мөнгө санхүү гээд олон зүйлээрээ хохирч үлдэж байгаа. Энэ бол бөө нэрээр мөнгө олж амьдралаа залгуулагчдын л хийж байгаа зүйл. зарим нэг нь ийм амьдралыг хүсч бөө болж ч байна. Хэц хэнгэрэг барьж хараал ерөөлийг арилгах нэрийдлээр амар хялбар мөнгө олж амьдрах боломж мэтээр хандаж байгаа хүмүүс их байна. Миний бодлоор бол яахаа мэдэхгүй хэц хэнгэрэгээ хадгалаад олон жил яваад байх хэрэггүй байх гэж бодож байна. ямар нэгэн шийдвэрт хүрэх хэрэгтэй. Үнэхээр бөө болох итгэл төрөхгүй бол хичнээн хүчлээд ч угаа авсан ч биш аваагүй ч биш ингэж явах хэрэггүй. Шийдвэрт хүрэхийн тулд угтай эсэх бөө болох эсэхээ үнэхээр сайн тодруулж мэдэх хэрэгтэй.
Миний хувьд бөөгийн багш гэдэг ойлголтыг арай өөрөөр байх ёстой гэж боддог. Анх онгод тэнгэрийг нь залж өгсөн тэр хүн бол багш гээд байгаа боловч цаашдаа яаж хөгжиж яаж явах нь хувь улаачаас л шалтгаална гэж боддог. Нэг ёсондоо багш бол анх онгодтой нь холбож өгөөд тухайн улаачийг орхино гэсэн үг. Зарим нь мэдээж надаас огт өөр бодолтой байгаа байх л даа. Гэхдээ л бөө бүрийн буулт өөр. Бөө бүрийн хийх үйл, бууж ирсэн зорилго өөр өөр байдаг учраас хэзээ нэгэн цагт багш шавь хоёрын онгодын хийх үйл зөрөлдөөд л ирнэ гэж боддог. гэтэл одоо үед нэг багшийн шавь нар гээд л яг адилхан хувцас хэрэглэлтэй, яг адилхан буулттай яг л формд оруулчихсан юм шиг бөө нар их байна. Бас бөөгийн үйлийг айл айл хэсч буугаад л мөнгө олоод байдаг, аль эсвэл олон олон шавь төрүүлээд л мөнгө аваад байдаг мэтээр ханддаг болж. Гэтэл миний бодлоор бөө бол газар дэлхий, байгаль эхийгээ хайрлах, сүр хүчийг нь аргадах, хүн байгаль хоёрын харилцаа шүтэлцээ мөн байгаль дээрхи тэр их эрчим хүч энергээр үйлээ хийдэг байх гэж боддог.

baagiid-itgel aldrabaas (зочин)

sain bna uu oort tani zobolgoo ogsond bayarlaa yamar negen shiideld hvreh bnoo

Зочин

Tasarch booloh uhehees hetsuu ene biynde ongod orulah mash Ih aidasiig davj booldimda arduud min

bvrged (зочин)

Zairan gedeg hvn gomo baij boldiimuu bas joohon baij hogchin nastai emegtei hvniig doromjloj boldiimuu mm ene hvniig bi udahgvi hezeech.booloh erhgvi bolgonoo tenger meden bize

bvrged (зочин)

Zairan gedeg hvn gomo baij boldiimuu bas joohon baij hogchin nastai emegtei hvniig doromjloj boldiimuu mm ene hvniig bi udahgvi hezeech.booloh erhgvi bolgonoo tenger meden bize

erhes (зочин)

Boo boloh gej bgaa bolon uchiraa sain olohgui bgaa humuus mongoliinboo.blogspot.com orood unshaad uzeerei.

burged-d helehed busdad seremj boloh uudnees ter hunee helsen n deer gej bodoj bn.

suugii-d ymar neg orgol baarits herregui ee. husvel yu bolood bgaag n mergeleed ogoy. bas mongoliinboo.blogspot.com unshaad uzeerei.

erhes (зочин)

bujind: sain bna uu bi 10-d jil boolohdoo ongod shiljuuldeg gej medehgui.ghdee minii medehgui gedeg n tiim ym bhgui gesen ug bas bish bolovuu. ooriin hiideggui uzeegui zuilee bhgui gej bas helj bolohgui bh.suuliin uyd zarim boo nar tegj shiljuuldeg geh ym bilee bur zarim shiljuuldeg geh boo nar n olon jil bolson humuus ch bn.ghdee anzaaraad bbhad uneheer ongodtoi bhad ongod 1l nohtsold shiljeed bh shig bga ym.(humuus tamgalsan hun gej yaridag) Anhnii tamgalsan hun n tsaashid ulaach boloh bolomjgui bolson uyd l tegeed bh shig bgaan. teged shiljuulsen hun n suld hiimori n jaahan doroiduu gutrangi bolchihdog ymuu gej anzaarsan. ghdee shiljuulsen geh bagsh nariin chadvaraas boldog bj magad.
minii ogoh zovolgoo bol ooroo avaad tahij shuteed yvah. zaaval udgan zairan boloh albagui.

erhes (зочин)

monhorchlon-d ug n bol hun burt oort n taarsan hamgaalah sahius buyu harj hamgaaldag tenger gej bii.
hamgiin shildeg arga bol hezee ch huniig gold n ortol gomdooh zuil hiij oortoo haraal jatga hiilguuleh nohtsol uusgehgui bh. ghdee odoo uyd gomdsonoos gadna ataarhal bolon aliv savaagui zuilees bolj muu ym hiilgeh n ihesch.
hereglehed arai dohomoos n heley: geriin uudend hargan bairluulah ogloo narnaas omno bosch narand eeh, ganga bucalgasan vannand oroh, oroi untahdaa suu uuh, or devsgeriig segserch bh, negent gal baihgui uchir laa asaah, shivshlegtei els esvel ooroo setgeldee bodood elseer biye urj archih, sheeseer shagainaas doosh, borvi, gariin salaa zergiig archih g.m

erhes (зочин)

ouyk-d demii bodloo tolgoinoosoo avch hayad ajil amidralaa bod. dari eh, udgan 2 chin shal 2 oor zuil, bi lav dari eheer booldog gej medehgui ym bn.

erhes (зочин)

itgel aldrav-d Baagii sain zovolgoo ogson bna. uneheer ongodtoi esehee nygtal. tegeed bval avaad yv. tegj olon ynziin ed horongo dahin dahin shaardaad bdag zuil bhgui.ongod tenger bariulahaas omno oron ger ooriin bieiig ariutgaj haraal jatga buh zuiliig hariulaad ugiig n bariulj ogno. shaardlagatai gevel ongod tengerteigee buten haritsaj surtal gadnii eldev noloonoos hamgaalna. negent holbogdood zov zamdaa orchihvol tsaashid yahiig ongod chin zaagad ogno. minii huvid 5 jil bolood bolohgui bgaa bol 1 bol ongodgui neg bol chi hicheel zutgelgui l bnadaa 2-iin 2 muu bagshtai taaran gej bmaargui ym hed heden jil bolson ym boldoo. mongoliinboo.blogspot.com orood uzeere

zowolgo (зочин)

Sain baitsgaanu ta naraas bi zowolgo awah gesima .bi gadaadad irsnees hoish my ajil vils bvtehgvi biy haa owdood yrooso deerdehgvi vzvvleed 2 vzvvleed nemergvi mon ger oron maanch bas yr uooso oodlohgvi hetsv bna.hvnd vzvvleed namaig sahiustai geed odi awah bolomjvi baiga bolhoor hoishluulah vil hiisen.odo bas aawin biy n owdood onsh n oldohgvi hetsv bna .my amidrald yg yu tohioldchood bi oodlohgvi baigaan bolo
Yh uchra yroso olohgvi bna nadad zowolgo ogooch

??? (зочин)

Deerh humuust? Ooriin itgel ih setgel dotood mon chanar bolon horstiin humuun bietiin durtee uritaj olj harah uchigtai udaalantai udam ugsaalantai ovgod ih buurluudiin uil uchig yund tuhlaltai bailtaida Ugsaanee ih garvalantai udmiin ih uilend tuhlan baij haluun ih tulgand 3ntai ih chandmanii uiliig baraalan baij ulaach ih setgel eneehen aldhan biesed orshintoi Udam ugsaa ovgodiin uil n adil uguitein uchig. Urgah ih nartiin humuun chiniihen uchig yu busdiin togoonii hootei ijil bish bailtaida Tumentej ih tulganiin uileen tungaagaan uguiteij tuurai yunanhnaa tushuulantai temeen ih jingiin hariin uilee tulga yundaa badraaltai yu? Etsegtiin ih tengertee chawchaan uguitei haliagaan uguitei baij, Etugen ih nart horstoo Eneehen bie itgel setgeldee Ejii Aawaan achlan baival baravtai daa, Tumen ih tulganiin uileen dawantai n uguitei Zarlig yunanhnaa zambuu ih nartad zaraalantain baraan uguihentei tushuulantai ovgod n ulaach aldartai urseen tulgand n tushintai ami negt eleg negteereen negeehen uchig yu tungaan uguitei baivalda Hoitiin uilee horst nartaaraan duurevchig Udam ugsaa garvaliin ono monh tengerteen zalrantaina uguihende Humuuniin ih uchig yugaan umartan bj urgah nartiig haliahantain uguiteide, Heltsentei hoichiin uiliig hugaslan uchiglan baivaldaa. Unerlentei balchighan ursiin zamiin hargui zayanee buyan n sevtenteide Ondor deed ovog, deed ih garvaluud, aatai gundandai OCHUU ITGEL SETGELDEE DALAI TSAGAANAAR BODOJ TUNGAAVAL udaalantai uilend n uchigtaidaaaa

zojin (зочин)

zugeer xamgaalj yavdag saxius gej bxu teriign ongod bolgood buulgajixdag gej bxu

??? Zochind (зочин)

Humuunii udam ugsaa haluun ih tulgand unerleh saihan balchighan ur n bolj torno gedeg uchigtai.Hariyalah udamiin ih ovgodiin alsaas haruuldan manuuldah uil uchig baidag.Nartaaraa uchig yug tungaah l uil arvintai bnda nartiin uil ooriin bie setgeliin uilees hamaaraltai busgaa uulees bolj har tulgandaa tushuulantai boo,herheh aldartai ursed zalran baij har uileer n oyun ih setgeleen sewteen bh uchig uguitei l bailtai Alsaas haruuldan hemeen aildah n ur chiniihen udam ovgod negentei orshin bui.oyunii uilentei ooriin itgel ih setgel oyunaan sonordon bailtaida Nartaar n uchiglaval hunii genn,zan chanar hariltsan adilgui bdg dotood setgel oyuniig sonordon bj barij avah heregtei Ovgodiin urseen haruuldan manaj zaya buyniig n daasan uiliig taslan bj hugaslantai hologlon horst nartad humuun bied gal tulgand ongod hemeen zalj bolohgui

oogii (зочин)

uul ovoo tahih tuhai sain helj uguuch yu anhaarah yostoi we

Зочин

23

Bvrgeded- (зочин)

sain bna uu chi bid 2 neg hvnii talaar bichij bodood baih shig bna daa hvn sonsood itgemeergvi zvil sonsood hvnees gajuud zvil hiij yabsaniig ni duulaad estoi shokond orsondoo gadnaas ni harhad hen ch tiim hvvhed gej helheergvi dee getel Hvnii ereen dotoroo mogoin ereen gadna bdag ni vnen yum bna Bi vneheer itgel aldarch bna aa Estoi hvnii amidralaar bolon setgel sanaagaar togloj bgaa iimerhvv nohdvvdiig vneheer ter tenger ni bdag yum bol tengeriinhee shvvltvvreer oruulahgvi yugaa hiigeed olon hvnii amidralaar togluulaad bdag yum boloo minii vneheer durgvi uur hvreed bagtaj yadaj bna daa IIMERHVV YUMNUUDIIN MUU MUUHAIG IL GARGAJ NVDNII BULAI BOLGUUL TAARNA

Zunbileg.Zunbilegten (зочин)

Sain baitsgaana uu mongolchuud min yul bicheed bna da bichij bgaa ug uchiraa medehgui bj sonin zuil bicheed bh yum

zochin (зочин)

Hi halh boogiin bardag ni erni yamar bdag yum be

tengerin saxius (зочин)

boo er n sharil dr buuj hvch awdag yum bolo

tengerin saxius (зочин)

Zowolgoo ogooche emee buuna gj eroso bdag yumu tgd bas sharil dr owoogoo buulgaj xvch zaldag gd yriad bx zow yum bolowuq

tengerin saxius (зочин)

Zowolgoo ogooche emee buuna gj eroso bdag yumu tgd bas sharil dr owoogoo buulgaj xvch zaldag gd yriad bx zow yum bolowuq

tengerin saxius (зочин)

Zowolgoo ogooche emee buuna gj eroso bdag yumu tgd bas sharil dr owoogoo buulgaj xvch zaldag gd yriad bx zow yum bolowuq

tengerin saxius (зочин)

Zowolgo ogooche emee buulgana gj bxu bas sharil dr owoogo zalj xvch awdag gd yriad bx yum zow vv

tengerin saxius (зочин)

Sainu erhes daichin xoero nadad zowolgo ogch tuslaachee

erhesd suugiigaas (зочин)

erhesee hariu ogsond bayarlalaa.mongoliin boo blog ruu orj uzlee.hariu uldeeh gesen boldoggui.ene deer uzeed hariu ogch tus bolooch

bugii (зочин)

sain baitsgaanuu mash olon zugii zuudellee tailj ogooch yamar uchirtai yum boloo bi ter zugiinuudees aihgui baih yum tegeed shireen deer hatan zogii geed mash tom buduun zugii deeshee haraad hevtej baih yum

GAIHAAL (зочин)

eMEE BUUH ESTOIL GENE ESGVI L GENE OBOO BUUH ESTOIL GENE ESGVIL GENE BVR UCHIRAA OLOHOO BOLIOD BNA eNGIIN NEGEN BOLMOOR BNA AA TOBOGTOO YUM uDAM UGSAAGAA ZALAJ SAIHAN BAIH MEDREMJIIG ODOO BOLTOL MEDREEGVIL BNA OMNO SAIHAN SANGDAJ BSAN BOL ODOO TOBOGTOO BNA ZAIRAN UDGACHUUDIIN TOGLOOM BOLSOOR ZALHAJ BNADAA

Lhagvajav (зочин)

Khalkh boo bol ooriin gesen oron zaitai baidag uchraas yoes zanshil, zan vil ni busad boogoos ikheekhern yalgaatai. Yu gevel khel ayalguu ni shvv dee.

Lhagvajav (зочин)

“БӨӨ”-гийн гэх менежментийн арга зүй
(сэдэв)
Арга зүй (Методология буюу Methodology).
Эх дэлхийтэйгээ хүйн холбоотой бүхий хүний онолын болон практик үйл ажиллагааг зохион байгуулах аргуудын тухай сургаал мөн. “БӨӨ”-гийн гэх менежментийн арга зүйн зорилго нь “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-тайгаа болон бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйтэй байнгын харьцаатай буй хүмүүсийн өдөр тутмын амьдралынх туршлага нь ихээхэн хуримтлагдсан учраас хүн ба байгальтайгаа харьцах үйл ажиллагааны бүдүүвчийг тайлбарлах, бүтээх, өөрчлөн байгуулахад оршино.
“БӨӨ”-гийн гэх менежментийн арга зүй бол орчин үеийн нийгэм-улс, нийгэм-төр засаг, нийгэм-эдийн засаг, нийгэм-соёлын болон өвөг дээдсээс уламжлан ирсэн өв соёлын биет бус, бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйн үйлдлүүдэд тулгамдсан асуудлуудын учир утгыг гүнзгий ойлгох, дахин тунгаан үзэх чухал зүйл болж байна. Хэрэв “БӨӨ”-гийн гэх менежментийн арга зүйг сэтгэл судлалын шинжлэх ухааны үүднээс авч үзвэл “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”, бөөгийн орчиндахь амьдрал ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйн зорилтуудыг үр ашигтай шийдвэрлэх боломжоор хангах, тухайн хүрээн дэх үйл ажиллагааны мөн чанар, систем, арга замын тухай мэдлэгийн нийлбэртэй нийцүүлэн үзэх нь түүний мөн чанар оршино.”БӨӨ”-гийн гэх менежментийн арга зүйн соёл гэдэг нь “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-тайгаа харьцан буй бөөгийн нийгэмчлэлтэй салшгүй холбоотой бөгөөд түүний мэдлэг болон оюун санааны чадварын наад зах нь олон салбарт нөхцөлдөн оршилдоно. Үүнээс онцлоход, сэтгэл судлаачдын мэдлэгт:
Энэ бол “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлийн танин мэдэхүйн ерөнхий түүхчлэн үзэх үзлийн арга зүй, сэтгэл судлалын ерөнхий арга зүй, олон талт туршилтын мэдээ баримтыг олж авах арга зүй, олж авсан мэдээ баримтуудыг боловсруулах (тайлбарлах) арга зүй юм. “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлийн аливаа бүхий нэрт зүтгэлтний нэгэн адил сэтгэл судлал ба нийгэм-соёлын арга зүйн үндсийг нийгмийн танин мэдэхүйн ерөнхий арга зүй бүрдүүлдэг. Түүний цөм нь “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлтэй холбогдон буй сэтгэл судлаачийн баримталдаг нийгмийн ба түүхийн философи, өөрөөр хэлбэл, онцлоход “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлийн хөгжил, үйл ажиллагаанд үндэслэгддэг хуулиуд, зүй тогтлуудын тухай төсөөллүүдийн тогтолцоо болно. Мөн “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлийн танин мэдэхүйн ерөнхий арга зүйд түүх, нийгмийн болон бусад шинжлэх ухааны онол, хууль, эрх зүй, ёс зүй, шашин ба бөө судлал зэрэг нийгмийн шинжлэх ухааны мэдлэг багтдаг.
“БӨӨ”-гийн гэх сэтгэл судлаачийн танин мэдэхүйн, логикийн, социологийн, нийгмийн сэтгэл судлалын, түүхийн, өв соёлын, уран зохиолын тодорхой мэдлэг, чиг баримжаагүйгээр урагш алхах боломжгүй юм. “БӨӨ”-гийн гэх сэтгэл судлаачийн арга зүйн соёлыг бүрдүүлдэг нэгэн хэсэг бол “Бөө мөргөл, бөө буюу улаач, түшээд болон шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн олон түмэн” гэдгийг онцолсон сэтгэл судлаачийн ерөнхий арга зүй мөн. Энэ бол “БӨӨ”-гийн гэх нийгэмчлэлийн дунд холбогдон буй сэтгэл судаачийн амьдралын үйл явцад зайлшгүй ашигладаг олон нийтийн мэдээллийн үйл ажиллагаа болох сэтгэл судлалын тухай бүх мэдлэгийн нийлбэр, түүнчлэн олон нийтийн мэдээллийн мөн чанар, үүргээс эхлээд “БӨӨ”-тэй холбоотой үйл ажиллагааны хуулиуд, зүй тогтлууд хүртэлх сэтгэл судлаачийн тухай бүх төрлийн мэдлэг юм.
Энэхүү мэдлэгийг хэрэглэх нь “БӨӨ”-гийн гэх сэтгэл судлаачдын өвөрмөц онцлог, шинж чанарыг бүрэн гүйцэд ойлгох, бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйтэй холбоотой эрэл хайгуул хийхэд нөлөөлөх төдийгүй, нийгмийн ба бөөгийн гийгэмчлэлийн амьдралын танин мэдэхүйн ерөнхий арга зүйд томоохон нэмэлт болж, түүнийг “БӨӨ”-гийн гэх сэтгэл судлаачдын онцлогт тохируулан ашиглах боломж, шинж чанарыг илрүүлэхэд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. “БӨӨ-гийн гэх сэтгэл судлаачийн арга зүйн өв соёлын биет бус бас нэг салбар бол туршилтын (эмпирик) мэдээ, баримтыг цуглуулах, хүлээн авах аргууд юм.
Энэ аргуудын нийлбэрт ажиглалт хийх, санал асуулга явуулах (харилцан ярилцлага, анкетын асуулга), баримтуудыг судлах (албаны, хувийн г.м.), шаардлагатай тохиолдолд туршилт (бодитой, загварын, оюун санаанд боловсруулсан) хийх болон “Мөнх тэнгэр, Тэнгэр, Онгод” гэх мэтчилэнгээр онолдуулсан мэдлэг, чадвар орно. Түүнчлэн иргэд ба бөө буюу улаач, түшээд болон шүтлэгтэн, эс шүтлэгтэн нарын дунд бие дааж явуулсан мэдээлэл цуглуулах ажлын хүрээнд номын сан, архивт ажиллах, баримтын цуглуулга хийх (досье), тэмдэглэл хөтлөх, баримтыг нийтлэх явцад итгэлтэй байхын тулд олж авсан мэдээллийг баримтжуулах арга, ажиллагаа багтдаг.
“БӨӨ”-гийн гэх сэтгэл судлаачдын арга зүйн өв соёлын биет бус зүйлүүдтэй холбоотой бас нэг хүрээ бол цуглуулсан баримтуудыг тайлбарлах, үнэлэлт өгөх, зөвлөмж гаргах, дүгнэлт хийх, ирээдүйн бүтээлийн ерөнхий үзэл баримтлалыг болон бодит агуулгыг боловсруулах аргууд мөн. Тайлбарлах арга бол баримтуудыг үзэгдлийн нэгдмэл асуудлыг бүтээхийн тулд “нэгтгэх”, янз бүрийн нөхцөл тохиолдлуудын хоорондох харилцаа холбоог тогтоох, тэдний тус бүрийн үүрэг, ач холбогдлыг тодорхойлох, аливаа үйл явдлын мөн чанар, хөгжил хөдөлгөөн, нийгмийн ба бөөгийн орчин дахь амьдралын ер бусын ач холбогдолд нь тохирсон дүгнэлт хийж, үндэслэл сайтай үнэлэлт өгөхөд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Бас нэг хэсэг бол бөө мөргөл, бөөгийн орчин дахь амьдралын ёс заншил, зан үйл, ёс зүй, хэл аялгуутай нь дотно танилцаж буй иргэд буюу идэвхтэн буюу менежер гэх хүмүүст хамаарал бий. Үүнд, менежерүүдэд (идэвхтнүүд):
(цаашид, менежер гэх)
Бөө буюу улаач, түшээд болон иргэд, шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн олон түмний “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-тайгаа харьцан байхуйц ухааны өдөр тутмын амьдралыг үнэлж цэгнэх, судалж үзэх үйл явц үнэн бодитой байх нь арга зүйн урьдач нөхцөл, эх суурь нь үнэн зөв, үйлчилж буй бөөгийн нийгэмчлэлийн хөгжлийн зүй тогтлуудыг гүнзгий ойлгох явдалтай шууд холбоотой юм. Чухам энэ мэдлэг мэдээ, баримтын тайлбарын онцлог, шинж чанар, арга барилыг тодорхойлох болно.
Бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, сүсэг бишрэлийн хэлбэр нь Монгол оронд ихээхэн дэлгэрч байгаагийн улмаас бөөгийн үйл ажиллагаан дахь үйл явцадтай холбоотойгоор хамаатуулан бөө зайран, удган, улаач, түшээд, шавь бөө болон түүнийг дэмжигч иргэд, шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн олон түмний сүсэг бишрэлийн хэлбэр, үйлдэхүүнд нь зохицуулах зорилгоор бөө мөргөлийн системийн үндэслэлд “БӨӨ”-гийн гэх арга зүйг практик үйл ажиллагааг тулгуурлан хэрэгжүүлэхээс өмнө зайлшгүй анхаарч таниулсан байх санамж бүхий удирдамж нь “БӨӨ”-гийн гэх арга зүйг хэрэгжүүлэх гэж байгаа менежерүүдэд аливаа саадыг урьдчилан мэдэж түүнээс сэргийлэх, ахуй амьдралдаа хэрхэн хэрэгжүүлэх хувийн төлөвлөгөө боловсруулахад оршино.
“БӨӨ”-гийн гэх арга зүйг “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалах болон түүнийг аргадан тайтгаруулахтай холбогдуулан бодит туршлагаар баяжуулж шигтгэн оруулах нь бөөгийн нийгэмчлэл дэх салбарын менежерүүдэд сүсэг бишрэлийн хэлбэрт ба жирийн үе дэх арга зүйг хэрэгжүүлэхдээ анхааралтай хандах, орчин үеийн нөхцөлтэй уялдуулан бөө мөргөлийн ёс заншил, ёс зүй, зан үйл, хэл аялгуу, сүсэг бишрэлийн хэлбэрийг агуулж буй шинэлэг арга техникүүдийг туршихдаа зөв сонголт хийхэд тус дэм болох юм. “БӨӨ”-гийн гэх арга зүйн макро ба микро түвшинд хэрэгжүүлэх бөөгийн нийгэмчлэлийн орчин дахь идэвхтнүүдэд зориулах ба ялангуяа хөдөө орон нутагт байдаг менежрүүдэд зориулсан хэрэгцээг хангах нь чухал байна.
“БӨӨ”-гийн гэх арга зүйг хэрэглэхийн ач холбогдол:
1. Бөөгийн орчин дахь амьдралын нийгэмчлэлтэй харьцан буй бөө буюу улаач, түшээд (цаашид “Үйлчлэгч” гэж нэрлэх) болон түүнийг дэмжигч сүсэгтэн, сүсэг бишрэлийн хэлбэрт оршилдон буй иргэдийн (цаашид “Үйлчлүүлэгч” гэж нэрлэх) хэрэгцээ болон түүний давуу тал, оюун санааны нөөц чадварт нь тулгуурлан үнэлэх, тухайлбал, үйлчлэгч нарын өөрсдийнх нь оюун санаа буюу “Онгод”-той хэмээхдээ дамжуулан хөгжүүлж болох оюун санааны хэрэгцээг таньж, үнэлэх ба тэр бүрийг идэвхтнүүдэд болон үйлчлүүлэгчидтэй хамтран шийдвэрлэх явцад сүсэг бишрэлийн хэлбэрээ хэрэгжүүлж буй үйлчилгээ чадваржих, хүн бүхний “Мөнх тэнгэр, Тэнгэр, Онгод” гэх оюун санааны увисдаст холбогдуулан “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалахын тулд идэвхтэй оролцоо нь сайжирч ,хот суурин ба хөдөө орон нутгийн иргэд болон шүтлэгтэн, эс шүтлэгтэн олон түмэн нь монголын уламжлалт өв соёл буюу бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуугаас гадна түүний ёс зүйн чиглэлийг хүндлэн дээдлэх болно.
2. Бөөгийн орчин дахь амьдралын утга учрыг нь тулгуурлан түүний сүсэг бишрэл, ёс заншил, зан үйл, ёс зүй, хэл аялгуун дахь үйл ажиллагаан дахь үйл явцыг төлөвлөж хэрэгжүүлэхэд хялбар байх үүднээс үйлчлэгч ба үйлчлүүлэгчдийн оролцоог харгалзан, гүйцэтгэх үе шат, үйл ажиллагааг удирдамж хэлбэрээр боловсруулсан нь бөөгийн нийгэмчлэлийн идэвхтнүүдийн ажлыг хөнгөвчилж байгаа болон олон талт хувилбаруудыг нэг хэсэг бөгөөд бөө буюу улаач, түшээд нарын болон түүний менежерүүдийн туршлагаар баяжуулан ашиглах боломжтой юм.
3. Үйлчлэгч ба үйлчлүүлэгчийн оролцоонд тулгуурласан тэдний асуудал бэрхшээлийг шийдвэрлэх замаар хот суурин ба хөдөө орон нутгийг хэрэгжүүлэх, төрийн ба төрийн бус байгууллагуудтай “Төр, сүм хийдийн харилцааны хууль”-даа зохицуулан хамтран ажиллана. Бөөгийн нийгэмчлэлд хамрагдан буй бөө буюу улаач, түшээд нарын сүсэг бишрэлийн хэлбэр дэх арга зүйг ашиглахаас өмнө менежерүүд дараах бэлтгэлийг хангасан байх шаардлагатай . Үүнд:
- Тухайн арга зүйг хэрэгжүүлснээр “Мөнх тэнгэр, Тэнгэр, Онгод” гэх нэршилдээ хүрэх гэж буй зорилго, үр дүнг ойлгосон байх бөгөөд түүнд гарч болох эрсдэл аюул заналыг тооцсон байх.
- Тухайн арга зүйг шаардагдах “Мөнх тэнгэр”-ийн гэх оюун санааны ба түүний сүсэг бишрэлийн хэлбэрийг ашиглах боломжийг хэрэгжүүлэх үйл явцад холбоотой урьдчилсан төлөвлөгөө гаргаж туршилт хийж үзсэн байх.
- Орчин үеийн шинэлэг бүхий “БӨӨ”-гийн гэх асуудлаар нийцүүлсэн өөрийн гэсэн өвөрмөц бүхий арга барилд оршилдсон “БӨӨ”-гийн гэж нэршилд нийцүүлсэн менежментийг бий болгох нь чухал. Үүнд:
- “БӨӨ”-гийн гэх менежерүүд иргэд, шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн олон түмнийг бөө мөргөлийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйгийг нь зөв зохистой аргаар танилцуулахын тулд бөө буюу улаач, түшээд нарын дунд ажил төрлийн байнгын харилцаа холбоо тогтоох ба бусад ажил үйлчилгээний талаар зохицуулах чадваруудыг нь өнөө цагийн нөхцөлтэй уялдуулан хэрэгжүүлэх нь чухал болж байна.
“БӨӨ”-гийн гэх сүсэг бишрэлийн хэлбэр нь ихээхэн хөгжиж буй учраас иргэд ба хувь хүн бүхний анхаарлын төвд байгаа бөгөөд түүний хөгжлийн зайлшгүй үйл явц мөн гэдгийг харуулж байна. “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалахын тулд нийгэм, төр засгийн бодлогод хэр зэрэг нийцтэй байх ёстой вэ? Улс эх орны болон хот суурин, хөдөө орон нутгийн хэмжээнд явагдаж буй “БӨӨ”-гийн асуудалд дахь харилцаа ямар байвал зохистой бэ? Эдгээр асуултуудад хариу өгч ярилцаж байх зарим үед менежерүүд өөрсдийн хариуцаж буй орчинг тодорхой бус болохыг мэдэрдэг бөгөөд харин тэдний хийж буй ажил, болон сүсэг бишрэлийн хэлбэрийг зөв зохистой аргаар хэрхэн хэрэгжүүлж байгаагаас шалтгаалан иргэд ба шүтлэгтэн олон түмний итгэл үнэмшилд нөлөөлөх болно.
“БӨӨ”-гийн гэх менежмент гэдгийг тодорхойлохын тулд үүнийг урьд нь хэрхэн хэрэгжүүлж байсныг авч үзэх хэрэгтэй. “БӨӨ”-гийн гэх менежмент нь “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалах талаар ард түмний итгэл үнэмшил, сэтгэл санаанд итгүүлэхийн тулд тухайн үйл явцын зайлшгүй шаардлага хангахуйц бүрэлдэхүүн хэсэг мөн. Өвөг дээдсийн уламжлалт өв соёл болох “БӨӨ”-гийн ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйд нь зөв зохистой аргаар судлах, сурах, сургах татан оролцуулах “БӨӨ”-гийн гэх менежментийн үйл явцыг нь зохих үнэлгээ өгөхөөс эхлээд “үйлчлүүлэгч”-тэй нөлөөлөх байдлаар үргэлжилдэг гэж үздэг.
“БӨӨ”-гийн гэх менежмент хийдэг үйлчилгээ үзүүлэгч олон хүн өөрсдийн ажилдаа менежмент ба менежерээс өөр нэр томъёо хэрэглэх нь олонтаа тохиолдох болно. “БӨӨ”-гийн гэх менежментийг МУ-ын Төр, сүм хийдийн харилцааны хууль тогтоомжоор баталгаажуулсан нөхцөлтэй уялдуулан тодорхойлох бөгөөд “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалах, аргадан тайтгаруулж буйгаас шалтгаалан сүсэг бишрэлийн хэлбэр дэх үйлчилгээний нэг хэсэг .нь болсноос гадна олон талт асуудалтай үйлчлүүлэгчид үйлчлэх арга зам мөн хэмээн хүлээн зөвшөөрөх нь зүйн хэрэг болж байна.
“БӨӨ”-гийн гэх менежерийн үйл ажиллагааны гол зорилго нь иргэд, шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн хүмүүст шаардлагатай үед нь зохих зөвлөлгөө өгөх ба дэмжих ёстой бөгөөд тэдэнд “БӨӨ”-гийн гэх ёс заншил, зан үйл, хэл аялгуу, ёс зүйн мэдлэгийн чадвар дутагдсан буй хүндрэл бэрхшээл тулгарсан үед дэмжих нь чухал үйл ажиллагаа мөн. “БӨӨ”-гийн гэх менежерийн үйл ажиллагаа болон тухайн менежментийн хэмжээнд итгэл үнэмшлийн үнэлгээг төлөвлөх болон “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-даа хэрэгжүүлэх үйл багтана.
Иргэд, шүтлэгтэн ба эс шүтлэгтэн олон түмний дунд явуулах “БӨӨ” гэх ажил үйлчилгээг хүргэх үйл явц нь түүнд хамрагдаж буй төрийн ба төрийн бус байгууллагууд болон ард түмэнтэй харьцах зохицуулалт, нийгэм, эх орон, улсын ба төр засгийн бодлого, эдийн засаг, соёл, үйлчлэгч ба үйлчлүүлэгчид зэрэг цогц асуудлыг өөр өөрсдийнхөө үзэл бодлын хэмжээн дэх үйл ажиллагаа юм. “Эх дэлхий-Хүн-Байгаль”-иа энэрэн хайрлах, хамгаалах, аргадан тайтгаруулах төлөвлөгөөг дэмжсэн байх шаардлагыг хангахуйцаар бэлтгэгдсэн байх ёстой.

Сэдвийг: Халх зайран бөгөөд судлаач, профессор С.Лхагважав

Lhagvajav (зочин)

Онгодоо амилуулах ёсон дахь бясалгал
Ер бусын “Онгод”-той хэмээх бөө хүн нь төрөл бүрийн өнгө, хэмжээтэй бүхий даавуу, эсгий, малын ноос, хөөвөр, хялгас, утас, шөрмөс, ангийн арьс, үс, өөх, мах, тосны төрлүүд болон төмөрлөг эд ба төмөрлөг бус зүйлүүд, мод, элс, шороо, ус... гэх мэт зүйлсүүдэд өөрийн гэсэн өвөрмөц бүхий хэл аялгуу, овог ястгуудынхаа ёс заншлийн хатуу тогтоосон ёс жаягийн дагуу оёх, шидлэх, хадах, зангидах, шөрмөслөх зэргээр үйлдэх бөгөөд мөн түүнчлэн уг бүтээгдэхүүндээ өөрийнхөө эрч хүчит бүхий үгийг бясалгаж шившин шингээж байгааг онгод амилуулах ёс гэнэ. Ер нь ихэнхи нөхцөлд таван өнгийн даавуунд бясалгаж шившин шингээдэг юм. Жишээлбэл, буян хишгийг даллах нөхцөлд цагаан өнгийн даавуунд бясалган шингээдэг бөгөөд уг даавуугаа 3 хоног дараалан бясалгаж шившлэг үгээ бүтээх ёстой. Даавуунд шингээн онгодыг амилуулах нь:
Ертөнцийн зүгээс илгээгдсэн
Ер бусын онгодоо амилуулж байна
Цагаан өнгийн даавуундаа шившин байж
Арвин их буян хишгээ даллая
Таван тивийн хүмүүн төрөлхтөндөө
Тэнгэрийн зараалын үгээ хүртээе
Хайрын үгийн дээдээр шившин байж
Хангай дэлхийдээ хандан буян хишгээ даллая
Сансар гарагс ертөнцөөс ивээгдсэн
Сахиус шүтээнээ амилуулж байна
Санасан үгээ даавуундаа шившин байж
Тэргэл сарны туяандаа хандан буян хишгээ даллая
Орчлонгийн сайхан энхрий онгодоо
Оргилуун сэтгэлийн үгээ шингээж байна
Орь залуу насны аагаар шившин байж
Алтан шар нарандаа хандан буян хишгээ даллая .. гэх мэтчилэн цагаан даавуундаа 3 орой дараалан галынхаа дэргэд сууж шившин онгодоо амилуулна. Үүнийг амилуулснаар төрөл бүрийн буян хишгийн даллага авах үед хэрэглэж болно. Мөн ногоон өнгийн даавуунд онгодоо амилуулах нь:
Газар лусын эздээр хөлөглүүлсэн онгод минь
Уул ус, газар шороог минь энэрч хайрла
Ган гачиг болох үед минь хамгаалж хайрла
Унаган нутгийн минь тэтгэж хайрла
Хөвч тайгын лусын эздээр амилагдсан онгод минь
Далай ээжийг минь ундрааж хайрла
Хангайн амьтдыг минь ивээж хайрла
Даян дэлхийг минь уярааж хайрла
Тэнгэрийн эздээр тэтгэгдсэн онгод минь
Лусын эздүүдийг минь баясгаж хайрла
Шунал, тачаал ихэдсэнийг нь шийтгэ
Амьтан егүүтгэгчдийг хайр найргүй шийтгэ... гэх мэтчилэн ногоон өнгийн даавуундаа 9 хоног дараалан шөнө дундын үед бясалгаж шившээд, түүнийгээ уул ус, газар, шороо гэх мэт гай гамшиг тохиолдсон үед л хэрэглэнэ. Ногоон өнгийн даавуугаа өөрийнхөө гэрээс буюу амьдран буй газраас 8-10 км зайтай удган мод, сондгой мод, бургасанд уяад түүнийг тойрон бөөгийн зан үйлээ үйлдэнэ. Энэ зан үйлийг шинийн 3, 7, 9-ний өдрүүдэд үйлдэнэ.

Lhagvajav (зочин)

Цагаан зүгийн халх бөөгийн дуудлага

Аялаг сайхан аман хуураа татангаа бүх биеэ ийш тийш хөдөлгөн савчуулж байх үедээ сүүн цацлаа өргөөд шившлэг үгээ уягалуулан дуудна.
Үүнд:
Цагаан уул цэцгэн дээр
Цацлын сүүний дусалтангууд
Цагаан үүл тэнгэрийн доор
Цагаан морин хөлөгтөнгүүд
Сэрүүн хангайн агаарт
Сэмхэн гаргадаг амьсгалтангууд
Сэвшээ хонгор салхин дотор
Сэвлэг даахин үнэртэнгүүд
Хэнгэргээ урд талдаа барингаа дээш доош нь савчуулан тэнгэр, уул ус, овоо хайрхад руу харуулангаа дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Туяат тэргэл оддын доор
Тулгын гурван чулуутангууд
Тэргэл цагаан гэрээ цахилуулсан
Тоононы нүд шиг тэнгэртэнгүүд
Өндөр хайрхны овоонд
Тэргүүнээ бөхийлгөдөг мөргөлтөнгүүд
Өвөг дээдсээ хүндэтгэсэн
Өмөг түшигтэй өвгөн бууралтангууд
Хэнгэргээ шүтлэгтэн олон түмнийхээ зүг рүү харуулан 3 тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Эхийн эрхт балар цагийн өнгө дээр
Эхэлж үүсгэсэн галын тэнгэртэнгүүд
Эелдэг зөөлөн аашиндаа уяруулсан
Энхийг эрхэмлэгч эмгэн бууралтангууд
Агтын зооны цан хүүрэг дээр
Арван тавны цагаан шөнөтөнгүүд
Алгахан зайд төрүүлсэн
Ангир сайхан ээжтэнгүүд
Хэнгэргээ найман тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Нар сарны зааг дээр
Навчин ногоон нөмрөгтөнгүүд
Нартад нарийн ухаанаа сийрүүлсэн
Намбатай төрхийн аавтангууд
Домогт түүхэн замналаар
Дээд зүгийн тэнгэртэнгүүд
Даян дэлхийд дуугаа таниулсан
Долгилон цалгилсан үрийн заяатангууд

Ийш тийш магшин алхаж явангаа хэнгэргээ дэлдэнгээ сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Одтой тэнгэрийн буумал доор
Омгойтсон цагаан морьтонгууд
Од эрхэсийн онгон туяагаар гийгүүлсэн
Онгод тэнгэртээ мөргөн даатгая
Өчүүхэн манай өргөөнд
Өш хонзон саналгүй
Өргөс гаргалгүй
Өр зөөлөн
Морилон хайрла
Сэтгэлийн сайхнаар угтацгаая
Сургаал үгээ айлдацгаая
Нандин үгээ хэлэлцэцгээе
Намбатай сайхан найрлацгаая
Эцсийн эцэстээ гуйх юмаа хэлэх болно.

Хүн ба байгаль орчин лугаа ийш тийш саравчлангаа хэнгэрэгтэйгээ харьцан байх үеийн янз бүрийн үйл хөдөлгөөнөөр үйлдэн дэлдэж, сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Lhagvajav (зочин)

Цагаан зүгийн халх бөөгийн дуудлага

Аялаг сайхан аман хуураа татангаа бүх биеэ ийш тийш хөдөлгөн савчуулж байх үедээ сүүн цацлаа өргөөд шившлэг үгээ уягалуулан дуудна.
Үүнд:
Цагаан уул цэцгэн дээр
Цацлын сүүний дусалтангууд
Цагаан үүл тэнгэрийн доор
Цагаан морин хөлөгтөнгүүд
Сэрүүн хангайн агаарт
Сэмхэн гаргадаг амьсгалтангууд
Сэвшээ хонгор салхин дотор
Сэвлэг даахин үнэртэнгүүд
Хэнгэргээ урд талдаа барингаа дээш доош нь савчуулан тэнгэр, уул ус, овоо хайрхад руу харуулангаа дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Туяат тэргэл оддын доор
Тулгын гурван чулуутангууд
Тэргэл цагаан гэрээ цахилуулсан
Тоононы нүд шиг тэнгэртэнгүүд
Өндөр хайрхны овоонд
Тэргүүнээ бөхийлгөдөг мөргөлтөнгүүд
Өвөг дээдсээ хүндэтгэсэн
Өмөг түшигтэй өвгөн бууралтангууд
Хэнгэргээ шүтлэгтэн олон түмнийхээ зүг рүү харуулан 3 тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Эхийн эрхт балар цагийн өнгө дээр
Эхэлж үүсгэсэн галын тэнгэртэнгүүд
Эелдэг зөөлөн аашиндаа уяруулсан
Энхийг эрхэмлэгч эмгэн бууралтангууд
Агтын зооны цан хүүрэг дээр
Арван тавны цагаан шөнөтөнгүүд
Алгахан зайд төрүүлсэн
Ангир сайхан ээжтэнгүүд
Хэнгэргээ найман тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Нар сарны зааг дээр
Навчин ногоон нөмрөгтөнгүүд
Нартад нарийн ухаанаа сийрүүлсэн
Намбатай төрхийн аавтангууд
Домогт түүхэн замналаар
Дээд зүгийн тэнгэртэнгүүд
Даян дэлхийд дуугаа таниулсан
Долгилон цалгилсан үрийн заяатангууд

Ийш тийш магшин алхаж явангаа хэнгэргээ дэлдэнгээ сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Одтой тэнгэрийн буумал доор
Омгойтсон цагаан морьтонгууд
Од эрхэсийн онгон туяагаар гийгүүлсэн
Онгод тэнгэртээ мөргөн даатгая
Өчүүхэн манай өргөөнд
Өш хонзон саналгүй
Өргөс гаргалгүй
Өр зөөлөн
Морилон хайрла
Сэтгэлийн сайхнаар угтацгаая
Сургаал үгээ айлдацгаая
Нандин үгээ хэлэлцэцгээе
Намбатай сайхан найрлацгаая
Эцсийн эцэстээ гуйх юмаа хэлэх болно.

Хүн ба байгаль орчин лугаа ийш тийш саравчлангаа хэнгэрэгтэйгээ харьцан байх үеийн янз бүрийн үйл хөдөлгөөнөөр үйлдэн дэлдэж, сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Lhagvajav (зочин)

Цагаан зүгийн халх бөөгийн дуудлага

Аялаг сайхан аман хуураа татангаа бүх биеэ ийш тийш хөдөлгөн савчуулж байх үедээ сүүн цацлаа өргөөд шившлэг үгээ уягалуулан дуудна.
Үүнд:
Цагаан уул цэцгэн дээр
Цацлын сүүний дусалтангууд
Цагаан үүл тэнгэрийн доор
Цагаан морин хөлөгтөнгүүд
Сэрүүн хангайн агаарт
Сэмхэн гаргадаг амьсгалтангууд
Сэвшээ хонгор салхин дотор
Сэвлэг даахин үнэртэнгүүд
Хэнгэргээ урд талдаа барингаа дээш доош нь савчуулан тэнгэр, уул ус, овоо хайрхад руу харуулангаа дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Туяат тэргэл оддын доор
Тулгын гурван чулуутангууд
Тэргэл цагаан гэрээ цахилуулсан
Тоононы нүд шиг тэнгэртэнгүүд
Өндөр хайрхны овоонд
Тэргүүнээ бөхийлгөдөг мөргөлтөнгүүд
Өвөг дээдсээ хүндэтгэсэн
Өмөг түшигтэй өвгөн бууралтангууд
Хэнгэргээ шүтлэгтэн олон түмнийхээ зүг рүү харуулан 3 тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.
Эхийн эрхт балар цагийн өнгө дээр
Эхэлж үүсгэсэн галын тэнгэртэнгүүд
Эелдэг зөөлөн аашиндаа уяруулсан
Энхийг эрхэмлэгч эмгэн бууралтангууд
Агтын зооны цан хүүрэг дээр
Арван тавны цагаан шөнөтөнгүүд
Алгахан зайд төрүүлсэн
Ангир сайхан ээжтэнгүүд
Хэнгэргээ найман тоо шиг эргэлдүүлэнгээ дэлдээд сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Нар сарны зааг дээр
Навчин ногоон нөмрөгтөнгүүд
Нартад нарийн ухаанаа сийрүүлсэн
Намбатай төрхийн аавтангууд
Домогт түүхэн замналаар
Дээд зүгийн тэнгэртэнгүүд
Даян дэлхийд дуугаа таниулсан
Долгилон цалгилсан үрийн заяатангууд

Ийш тийш магшин алхаж явангаа хэнгэргээ дэлдэнгээ сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

Одтой тэнгэрийн буумал доор
Омгойтсон цагаан морьтонгууд
Од эрхэсийн онгон туяагаар гийгүүлсэн
Онгод тэнгэртээ мөргөн даатгая
Өчүүхэн манай өргөөнд
Өш хонзон саналгүй
Өргөс гаргалгүй
Өр зөөлөн
Морилон хайрла
Сэтгэлийн сайхнаар угтацгаая
Сургаал үгээ айлдацгаая
Нандин үгээ хэлэлцэцгээе
Намбатай сайхан найрлацгаая
Эцсийн эцэстээ гуйх юмаа хэлэх болно.

Хүн ба байгаль орчин лугаа ийш тийш саравчлангаа хэнгэрэгтэйгээ харьцан байх үеийн янз бүрийн үйл хөдөлгөөнөөр үйлдэн дэлдэж, сүүн цацлаа өргөх ба мөн цаашлан идээ будаагаа ийш тийш нь цацлан өргөнө.

нэр (зочин)

Хүн бүүр орохоо байжээ

нэр (зочин)

Хүн бүүр орохоо байжээ

darhad (зочин)

sain baitsgaana uu bi evropd amidardiim oo olon jil boljiin svvliin heden jil bvh l ovchin zovlong uzlee er ni horvooo deer zovsonooroo bol bolmoor ym oo ug tengertee geed tuuurch budilaad bagsh ene ter ee olohgui ongod sahioustaigaa olon hvnees asuuj suraglj medlee odoo nutag yvj bolohgui shaltgaantai agariin gurvan hairhand ochih ym baih galzuurchih geed hets uu ym oo tus boloh hvn baival utasniihaa nomeriig uldeej tus bolooch

Nergui (зочин)

Za boo morgol bol har shar tsagaan ulaan geh ym bhguiee.er n bol har zug zugiin ucir shaltgaan hatuu eson bui ymdaa. Ulaan tsagaan shar gedeg n burhanii shashiniii l bui burdel ymdaa. Boo bolj bui bol har zugeer yavahiin ucir hatu berhtei l uildsen ter zamaa l uzeh bui heregdee. ug garval chin burhahtan uzelten bol bol burhanii shashin daa unen c yavnuu ta buhen .ug garval chin boo har zugiin hahirt bol ter zugee l taal da.lam boo hoorondoo harshildag boo nar c negende harish.harin hunii setgel monh hund gants unen bol setgel .ariun setgel jargaliin undes . Ataach setgel bol ooriin yavah zamiin urd nuh uhdag.teheer ta buhen setgelee ariun bailguul hatgaldah daisan ul hurne dee

Nergui (зочин)

Ene blog chin zovson haraald ortson tamd shataj baigaa hoorhii mahan biend n suns n bhgui bolson humuus iin avraliin tov boljee.unende ene tsag iim l muu tsag.har zug gegdeh ()boo morgoliin har ur n ene. Ene blogt ordog humuus jin dungui gedeg kino uzeerei.tendees oilgoj avsan zuilee bs bicheerei.

Nergui (зочин)

Boo bolnp gedeg avral bol bish ym shuu.odo boo bolson humuus zahaasaa galzuurch uhej arhind orj ulmaa l gaitai odor buged tulj jargal uzehgui setgel amrahgui temtselees bol oligtoi c untaj baigaa hun bhgui shu .unendee boo bolj zovson bolohoor olon hund zovlongoosoo meduuleh gej hair nairgui sunsiig chin cotgort hudaldaad bhad medehgui morgood l mongoo ogooch etseg eh dee morgoj uzeegui geeree morgoj bna shdee hoo

Nergui (зочин)

buh gaig haahiin tuld gandan oroo hoo.humuusee.ter boogiin nugel har horiig lam nar darj caddag ym bna lee ho. Buur boogiin haraal hariuldag nom sudar zondoo baidag ym bna lee shuu. Lam bash burhan bagsh nom erdene deed 3n erdene de l avralaa oduulj setgeleesee susgel dee.yadaj boo nar shig sunseer chin togloom hiihgui morgoo sogdoo gej heldeggui l bizdee

zovoj tarchilsan busgui___nerguid (зочин)

tiim shuu.ene chi hamgiin naad zahiin jishee bna shuu.namaig boo Bol gesen bi yAhaa medehgui bsiin ashgui choloologdloo tand bayarllA

B (зочин)

yag zov.

negen hund (зочин)

burd twngeriin door. Bs uucilaarai.

Эцэг хүү (зочин)

Энэ Нэргүй гэдэг хүн лам юм уу хаашаа юм.Бөө ч лам ч адилхан хоёулаа л замаа алдаж байгаа.Мэдээж аль алинд нь зөв сайн хүмүүс бий.Тэгж нэгийг нь адлаж муулж нөгөөг нь сайшааж хэрэггүй.Өнөөдөр нэг сайт дээр ном уншуулах гээд очсон охиныг 3 лам нийлээд хүчиндсэн гэсэн мэдээ тавигдсан байна лээ.Үүнийг уншаад муусайн лам нар ийм л байгаа юм гэж дүгнэж болохгүй биздээ.Эд бол ламын нэрийг гутаасан ухаан муутай чөтгөрүүд юм. Үүнтэй адилхан бөөгийн нэр хүндийг шавартай хутгаж буй албингуудаар бөөг бүү дүгнэ.Эцсийн эцэст аврал зөвхөн таны гарт л буй гэдгийг ухаар хүмүүс минь.Та хүн л юм чинь халтирна бүдэрнэ өвчин эмгэг тохиолдоно тэр болгоныг бүү хий ухаар зүйлтэй холбож энэ тэр лам бөө рүү бүү гүй.Гандан маань өөрөө мухар сүсэгт автсан хүмүүсийг шимж амьдардаг газар шүү дээ.Таны 5 ч бай 10 ч бай бөө чи угтай бөө болох юм байна гэхэд бүү үнэмш. Өөрийгөө ажигла.Та үнэхээр угтай бол заавал танд мэдэгдэнэ. Буух ёстой улаачдаа мэдэгдэхгүй хүнээр дамжуулж хэлүүлж байж буудаг онгод гэж хаана ч байдаггүй юм.Хүнд эцэг өвгөдийн үйлийн үрийн төлөөс,удмын хараал,уул усны нэхэл,лус савдагын хорлол гээд л өөрөөс шалтгаалахгүй элдэв зүйл тохиож болно.Сүүлийн үед энэ бүгдийн учир жанцан гогцоо горхийг тайлж мэдэхгүй онгодын шахаатай андууран бөө болгож хүний амьдралаар тоглож бизнес хийх нь түгээмэл болсон тул хашир няхуур хандаж байгаарай.Бөө,ламаар халхавч хийсэн бизнесменүүдээс болгоомжил.

Сэтгэгдэл үлдээх



(нийтэд харагдахгүй)

(оруулах албагүй)
(HTML синтакс зөвшөөрөгдөөгүй)


(Зурган дээрх тоог оруулна уу)